Yalumba Y seria Unwooded Chardonnay
Yalumba Y seria Unwooded Chardonnay
Największy wybór wina z 7000 gatunków
Tylko produkty w dobrych cenach
Dostarczona butelka może odbiegać od przedstawionej na zdjęciu.
Yalumba Y seria Unwooded Chardonnay
Kraj: Australia
Region: Barossa
Szczepy: Chardonnay
Producent: Yalumba Wines
Winemaker: Sam Wigan
Pojemności: 0,75 BK20
Alkohol: 12%
Jasno słomkowy z zielonymi odcieniami. Aromaty ukazują papaję i mango z nutami kwiatów i słodkimi przyprawami. Wino ma wytrawny posmak z krzemiennymi nutami dzikiej fermentacji. Podniebienie jest delikatne i kremowe z nutą orzechową, rozwijającą się z pikantnymi nutami cytrusowymi, świeżym mango i śmietaną. Orzeźwiająca, muskająca usta kwasowość nadaje temu winu cudowną długość, a finisz jest wytrawny i teksturalny.
Notatki Sommelier Bachus Wina
Szósta generacja rodzinnej winnicy Yalumba jest zanurzona w naturalnym pięknie Południowej Australii od 172 lat i stała się specjalistką w przekształcaniu tego naturalnego piękna w wyjątkowe wina. Teraz z nowym wyglądem, seria Y winnicy została stworzona z zamiarem tworzenia win z dziką fermentacją i lekkim akcentem, co skutkuje autentycznymi wyrazami wschodzących i popularnych odmian.
Australijska scena winiarska została ostatnio zdominowana przez producentów, którzy chcą nadać winom z tego regionu poczucie miejsca i odzwierciedlić niesamowite piękno i różnorodność kraju. Yalumba, pionierska, rodzinna winnica w Australii Południowej prowadzona od szóstego pokolenia, przewodzi tej inicjatywie, oferując śmiałe i rozpoznawalne wina dostępne na całym świecie. Aby podkreślić harmonię ich winiarstwa z naturalnym środowiskiem, odnowili etykiety swojej serii Y, kolekcji win o minimalnej interwencji, „wyhodowanych dziko” i przeznaczonych do delektowania się nimi na młodo.
Seria Y ma na celu rzucenie światła na najbardziej autentyczne ekspresje zarówno popularnych, jak i wschodzących australijskich odmian winogron. Dzięki utalentowanym winiarzom z Yalumba, osiem odmian (w tym Shiraz, Viognier i Chardonnay) można delektować się z laserowym skupieniem dzięki bezobsługowemu podejściu do produkcji wina. Wina przechodzą w 100% dziką fermentację, przechodzą minimalne klarowanie i filtrowanie i są wegańskie. Nadzieją jest stworzenie żywych i szczerych win, które uchwycą blask winorośli Australii Południowej.
„Seria Y powstała z natchnionej filozofii tworzenia win z najlżejszym dotykiem, pozwalając naturalnej różnorodności śpiewać” — mówi Jessica Hill-Smith, menedżer ds. marketingu w Yalumba i przedstawicielka szóstego pokolenia rodziny założycielskiej. „Konsumenci mogą śmiało odkrywać różne odmiany w ich najczystszej postaci w przystępnej cenie”.
Aby jeszcze bardziej ożywić linię, seria Y przeszła w tym roku lifting dzięki nowym etykietom z grafiką autorstwa uznanej południowoaustralijskiej artystki Cindy Durant. Mieszkająca niedaleko Cactus Beach Durant zapuściła się w winnice Yalumba w grudniu 2020 r. i zainspirowała się do stworzenia ilustracji do każdej etykiety, które przedstawiają elementy naturalnego ekosystemu winnicy — od gleby po powietrze — i eksplorują wszystkie zamieszkujące je stworzenia. Nowe opakowanie również umieszcza śmiałe i rozpoznawalne „Y” Yalumba na pierwszym planie, dzięki czemu konsumenci mogą łatwo dostrzec te wina na półkach.
Nowe spojrzenie na etykiety serii Y to kolejny krok Yalumba, aby skupić się na naturalnym pięknie ich ziemi i znaczeniu samego środowiska. Oprócz zrównoważonego winiarstwa samo opakowanie zostało przeprojektowane, aby było lżejsze i mniej energochłonne, z mniejszym śladem węglowym.
Jako wielopokoleniowa rodzinna winnica, zrównoważony rozwój jest podstawą wszystkiego, co robi Yalumba, a ich wina zawsze były przykładami tego, jak rozumieć i współpracować ze światem przyrody. Seria Y służy do pokazania, jak wspaniały może być australijski terroir. Kolorowe i żywe, te wina są świeże, owocowe i ekscytujące, przystępne zarówno pod względem stylu, jak i ceny, aby pokazać, jak pyszne wino może uprzyjemnić codzienne chwile. Przeznaczone do delektowania się nimi w młodym wieku, aby podkreślić ich jasny i szczery charakter, są dokładnie tym, czego domagają się konsumenci.