Fabio Oberto Barolo DOCG
Wino Fabio Oberto Barolo DOCG
Największy wybór wina z 7000 gatunków
Tylko produkty w dobrych cenach
Dostarczona butelka może odbiegać od przedstawionej na zdjęciu.
Fabio Oberto Barolo DOCG
Kraj: Włochy
Region: Piemont
Apelacja: DOCG Barolo
Producent: Fabio Oberto
Enolog: Sergio Molino
Szczepy: 100% Nebbiolo
Rodzaj: czerwone wytrawne
Temp. serwowania 16-18°C
Pojemność: 0,75l cre1
Alkohol: 14,5%
Wino o głębokim ciemnorubinowym odcieniu z purpurowymi refleksami. Nos niezwykle złożony i nasycony dojrzałymi ciemnymi owocami, nutą śliwek, jeżyn, przypraw, tytoniu oraz kawy. Na podniebieniu złożone, zrównoważone z długim finiszem.
Logo firmy zostało zaprojektowane przez artystę Francesco Muzante. Ideą logo było stworzenie rozpoznawalnej kodyfikacji marki, wizualizacja wartości i priorytetów winnicy. Był więc obraz współczesnego Dionizosa w cylindrze i kurtce z dobrze odczytanym starożytnym greckim profilem i oczami w kształcie migdałów, który trzyma w rękach pełną filiżankę wspaniałego włoskiego wina.
Idealne w połączeniu z daniami głównymi z czerwonego mięsa, a nawet z bardzo gotowaną dziczyzną, taką jak duszona lub pieczona kaczka, gulasze lub mięsa przyprawione truflami Langa. Biorąc pod uwagę dużą złożoność i zdolność do starzenia, można również poczekać kilka lat przed spożyciem butelki i wtedy staje się ona niesamowitym winem medytacyjnym, zdolnym zaoferować niuanse bardzo złożonych i wyrafinowanych smaków i aromatów.
Winogrona pochodzą z winnic położonych na wysokości od 200 do 450 m n.p.m., wysokości, która sama w sobie nadaje dobry aromat i grubość skórek, aby tworzyć pachnące wina. Winogrona zbierane są ręcznie około połowy października. Świeże winogrona są pozbawiane szypułek, a następnie fermentowane w kontrolowanej temperaturze w kontakcie ze skórkami przez 25-30 dni, czasami z zanurzoną pokrywką. Wino również poddaje się fermentacji malolaktycznej, a następnie przelewa się do dużych beczek z dębu slawońskiego i kilku francuskich tonneaux na 24-30 miesięcy. Następuje długie udoskonalanie butelki w celu ustabilizowania produktu i przygotowania go do sprzedaży.